Tilaan ankkuroitu AR on tämän hetken kuumin juttu AR-kentällä ainakin meidän mielestä. Käytännössä tilallinen AR mahdollistaa minkä tahansa digiasian tuomisen minne vain fyysiseen lokaatioon / tilaan. Tilasta luodaan ensin pistepilvimäinen representaatio ottamalla paljon kuvia ja sitten tähän pistepilvimöykkyyn voidaan ankkuroida digisisältöä Unityssa ja kokonaisuus koostetaan sovellukseksi.
Kuten AR-tuotannoissa yleisesti, digitaalinen sisältö voi olla lähestulkoon mitä vain. Tilallinen AR antaa kuitenkin vielä enemmän tilaa mielikuvitukselle ja jännille ideoille ja mahdollistaa esimerkiksi AR-navigaation kohteessa tai juuri tiettyyn kohtaan liittyvää spesifiä tietoa.
Tilallisiin AR-toteutuksiin käytämme Immersal SDK:ta Unity-pelimoottorin kanssa. Olemme ylpeästi Immersalin sisältökumppani.
Tilaan ankkuroitu AR avaa ovia aivan uudenlaisille AR-tuotannoille. Käyttötarkoituksia on paljon! Me olemme tähän mennessä tehneet mm:
Tilaan ankkuroitu AR ei kuitenkaan ole mitenkään rajoittunut yllä mainittuihin. Taivas on rajana, eikä oikeastaan sekään. Anna mielikuvituksen laukata villisti tila-AR:n mahdollisuuksia miettiessä!