MITÄ TEEMME

Tuotamme asiakkaidemme tarpeisiin räätälöityjä AR-kokemuksia. 

MITEN TEEMME SEN

Tuotamme räätälöityjä ratkaisuja käyttäen alan parhaita ja tarpeeseen sopivimpia työkaluja ja ohjelmistoja. Meillä on jatkuvasti silmät auki uusia teknologioille ja innovaatioille. Kuten ruuvimeisseleillä ruuvataan ruuveja ja vasaralla vasaroidaan nauloja, me käytämme yhtä työkalua tiettyihin käyttötarkoituksiin ja toista työkalua toisenlaisiin. Ja työkaluja ja käyttötarkoituksiahan maailmassa riittää. Tällä hetkellä käytämme eniten Zapparia, Unity-pelimoottoria ja Immersal SDK:ta, mutta työkalupakkimme on avoin uusille hyville jutuille.

PROSESSIMME

Asiakkaat pidetään tuotannossa mukana.

Esituotanto / Suunnittelu
Yleisesti pidämme suunnittelupalaverin jo ennen tarjouksen laadintaa jotta voimme keskustella asiakkaamme tarpeista, haasteista, kohdeyleisöstä, käyttökohteista, tavoitteista, noin-budjetista yms. Pyrimme ymmärtämään asiakkaamme tarpeet jotta osaamme tarjota soveltuvaa ja tarpeisiin vastaavaa AR-toteutusta. Ensitapaamisen jälkeen laadimme alustavan ehdotuksen ja alustavan tarjouksen jotka käydään yhdessä läpi lyhyessä tapaamisessa. Jos ilmenee muokattavaa, me muokkaamme ja lähetämme viimeistellyn tarjouksen asiakkaalle. Kun suunnitellaan AR-tuotanto yhdessä hyvin, meillä on tukeva perusta jonka päälle on sujuvaa aloittaa varsinainen tuotantotyö.
Tuotanto
Tuotantovaiheessa saattaa nousta pieniä kysymyksiä joita emme osanneet aiemmin kysyä, tai tulee muuten vaan joku asia johon kaipaisimme nopeaa reagointia. Tällaista kevyttä viestintää varten on hyödyllistä olla helppo kanava viestinvaihtoon. Useissa projekteissa meillä on asiakkaan kanssa yhteinen Slack-kanava, jonka kautta voimme kysyä vaikka ”kumpi näistä UI:sta on mielestäsi kivempi?” tai ”Muistitteko lähettää sen graafisen ohjeiston?” Pidämme säännöllisesti myös lyhyitä etäpalavereita joissa käydään projektin tilanne läpi ja asiakkaamme pysyy kärryillä projektin etenemisestä.
Palaute & testaus
Pyydämme palautetta ja kommentteja jotta lopputuloksesta tulee sellainen kuin asiakkaamme haluaa. Suurin osa projekteistamme sisältää 3D-tuotantoa ja 3D visuaalisuudessaan onkin sellainen josta pyydämme usein palautetta lähettämällä previkkakuvia kommentoitavaksi.

3D-tuotannon jälkeen siirrymme AR-toiminnallisuuksien implementointiin. Kun ensimmäinen oikeasti kokeiltavissa oleva versio on valmis, pidämme usein testaushetken yhdessä asiakkaan kanssa jossa kokeillaan AR-kokemusta yhdessä. Useimmiten projekteihimme sisältyy 1 tai 2 korjauskierrosta (tämän jälkeen työstä laskutetaan tuntiperusteisesti), ja tarjouksen puitteissa korjaamme mahdollisesti ilmeneviä huomioita / bugeja.

AR-tuotannon jälkeen
Kun AR-toteutus on suunniteltu, tuotettu ja julkaistu niin mitä sitten? AR:stä saa hyötyä irti vain jos sitä käytetään ja jos sen olemassaolosta kerrotaan kohdeyleisölle. Autamme asiakkaitaamme mielellämme ideoimaan mahdollisia tapoja tavoittaa kohdeyleisönsä. On hyvä muistaa myös että kerran tehtyä AR-toteutusta voi käyttää monissa eri paikoissa!
Joustavuus
Me ollaan aika joustava yhteistyökumppani ja meihin (= toimariimme Fransiin) saa nopeasti yhteyden puhelimen, slackin, whatsappin ja meilin kautta. Meillä ei ole monikerroksista johtajahierarkiaa tai neljäätoista tiimiä vaan ollaan ihan vaan pieni ja kodikas ja joustava flyAR.

Lisätäänkö todellisuuksia kimpassa?

JOO! JOO!

ei. ei.