ARpocalypse päiväkirja 1

Jotain tosi päheetä on työn alla. Keväällä haimme AVEKilta Digidemo-avustusta jänskälle, kokeelliselle ja pelilliselle AR-idealle. Iloksemme meille myönnettiin 25k€ avustus demon toteuttamiseen, kiitos vaan AVEK ja OKM!

No mikä se idea sitten on? Se työnimi on ARpocalypse. ARpocalypse on maailma ilman ihmisiä. Ihmisten katoaminen on mysteeri, joka pitää selvittää. Ihmisiä on vielä olemassa… mutta missä ja koska? Vaikuttaa siltä, että selviytyneet ihmiset ovat jollain keinolla saaneet Twitter-tilin @TapionV avattua ja he twiittailevat välillä maapallon nykyisille asukkaille. Twiittiyhteys on saatu auki, katsotaan millaisia twiittejä sieltä alkaa ilmestymään.

Luomme 3D-mallin Helsingin Rautatientorista joka tulee näyttämään siltä, ettei ihmisiä ole ollut kaupungilla (tai koko maailmassa) piiiitkään aikaan. Käyttämällä Immersal SDK:ta ankkuroimme luomamme dystooppisen 3D-maailman tarkasti paikalleen oikean Rautatientorin päälle. Tavoitteena on luoda demopelisovellus älylaitteelle josta muodostuu “ikkuna” luomaamme futuristiseen ja mystiseen dystopianäkymään. Rakennusten julkisivut tulevat olemaan kulahtaneita, jotkut kenties raunioina ja hylättyjä ratikoita, busseja ja autoja lojuu ympäriinsä. Mystiset virvatulen kaltaiset entiteetit leijailevat kohti Rautatientoria auttaen “pelaajia” löytämään perille ja ne kenties vihjaavat myös kiinnostavista paikoista joita pelaajan kannattaa tutkia.

AR-pelidemo toteutetaan käyttäen tilallisen lisätyn todellisuuden mahdollistavaa Immersal SDK:ta sekä Unity-pelimoottoria. Immersal on jo kartoittanut osaa Helsingin keskustasta ja tietysti aiomme hyödyntää niitä mäppäyksiä projektissamme. 

Tällä hetkellä suunnittelemme toteutusta eteenpäin, tsekkaa lyhyt video tunnelmistamme!